piątek, 27 lutego 2015

Regres i niespodzianka

Że mamy regres to już pisałam.

Zagłuszamy świat. Biegamy i buczymy. Tupiemy przy tym jak koń.
/Czy można biegać w godzinach od 7 do 20 bezkarnie po domu, gdy mieszka się w budynku wielorodzinnym, czy w końcu przyjdzie mi policja z opieką społeczną?/

Próby zajęcie dziecka wypadają słabo. Dziecko się nudzi. Nic nie chce robić.
Jedyne co wchodzi w grę jeszcze, to czytanie.
O chwała Panu!
Nie żeby był wtedy bez ruchu, co to to nie, ale przynajmniej nie tupie i nie buczy.

Zakupiłam "wielką księgę" z przygodami Basi i czytamy.
Podoba mu się, na moje szczęście.
Znacie?


Polecam, jeśli nie.
Jest cała seria z Basią. Niestety już przez nas znana. Przyszedł więc czas na zbiorcze wydania.

***

Przy okazji mam do Was pytanie i prośbę.
Macie książki o Muminkach?
Takie zbiorcze? Z wieloma opowiadaniami?
Z obrazkami?
Które z nich są w tym starym stylu? Chodzi mi o stare teksty, te najstarsze wersje w nowych wydaniach.

Niedawno oglądałam jakieś Mumunki w nowej wersji, bajkę z nowymi dialogami, nowymi obrazami i powaliła mnie. Słaba podróbka. To już nie to co kiedyś.
Dlatego szukam starych Muminków w postaci książki, w nowym, kolorowym wydaniu.
Znalazłam takie....


I takie...


Podpowiecie które fajniejsze?

I czy to są stare historie czy nowe jakieś wymysły na temat?

***

Wczoraj na WWR młody dostał nową dziewczynkę do zabawy.
Jedna z pań widzi w czym problem i zawsze dorzuca mu inne dziecko.
Zwykle pewnego M.
Wczoraj młody już wyczaił co się święci i pani, z którą miał wcześniejsze zajęcia powiedział, że nie chce iść do drugiej pani, bo ona zawsze "wciska mi tego M".
o-O
Sam komentarz mnie powalił, przyznam szczerze.

Ale pani pedagog była przewidująca i tym razem przyszła z innym dzieckiem.
Była to Marysia.
Marysia była spokojna, większa od Daniela (nie wiem czy starsza) i bardzo sympatyczna.
Na sali zaległa cisza...
Po pół godzinie towarzystwo wyszło i rozeszło się jakby nigdy nic.

W domu pytam: jak Ci się podobała zabawa z Marysią? Fajna ta Marysia?
Na co mój syn: bardzo fajna.
o-O

Powalił mnie.

***

Z innej bajki...

Dziękuję wszystkim, którzy odezwali się do mnie po tym jak zamroziłam konto na fb. :)
Podobno należy usunąć się z portali społecznościowych i czekać na odzew.
Wówczas szybko okaże się, kto jest naprawdę Twoim przyjacielem.

Wynik może zaskoczyć.
Mnie zaskoczył.
:)
Dzięki i pozdrawiam Was serdecznie!

***

Dziękuję Wioli Ciepał za paczkę. Buty i sweterki super. :)
Sweterki dobre, a buty będą dobre z początkiem następnej zimy.
Pozdrawiam!


4 komentarze:

  1. http://aros.pl/ksiazka/w-dolinie-muminkow-3 taką wersję mamy, twarda oprawa, stare opowiadania i ilustracje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz gdzieś pokazać wnętrze?
      O obrazki mi chodzi głównie.

      Usuń
  2. Tradycyjne: http://poleczkazksiazkamibeel2.blox.pl/2011/03/W-Dolinie-Muminkow-Tove-Jansson.html tego typu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak mój synek będzie starszy, też muszę się rozejrzeć za tymi książeczkami!

    OdpowiedzUsuń