czwartek, 20 września 2012

Słóweczka, słóweczka

Wrażenia pooperacyjne innym razem. Teraz tylko nowe słówka, bo nie chcę by mi uciekły, a są przezabawne. :)

I tak mamy:

- PUŁO - zepsuło
- ŁAPKI
- PUSIA - kotka z bajki
- OGOŃ - ogon
- ALA
- UJIK - ludzik
- KOTKA
- KOPKA - kropka
- BOLI
- GIZIE - gryzie
- NIE USIA - nie rusza
- CIMA - trzyma
- PILOP - pilot
- MUCHA
- KEKYK - księżyc
- USIESIEM - autobusem :)
- BUMA - guma do żucia
- MUSIASIA, MUSIASI - mamusia, mamusi
- KOCHAM, KOCHA
- NIE DAM
- KOK - kot
- CHOŁAŁ, CHOŁAŁA - schował, schowała
- PISIE - pisze
- SIMNO - zimno
- CIOŚ - coś
- BIEGLIE - biegnie 

Z tego powstają zdania typu:
MUSIASI SIMNO
APCIA JEDZIE USIESIEM
MAMA PISIE
CIOS PUŁO
PAPA KOK
IDZIE KOK
MAMA KOCHA
KEKYK SIECI
NIE MAMA USIA
ŁAPKI MA PUSIA
itp. itd.

A do tego mówi w taki słodziakowaty sposób, że rozpływamy się z babcią jak wosk. :)

Na tyle mi sił starczyło, pozdrawiam.
:*

8 komentarzy:

  1. Najpiękniejsza jest musiasia :) Całujemy musiasię w czółko, coby zdrowiała! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie zwala z nóg USIESIEM. :) Ale MUSIASIA też jest cudna. :)

      Usuń
  2. Szybko się Kropuś zregenerowałaś...
    Ale gadatliwe to Twoje dziecko... Jako polonista jestem zachwycona zdaniami. Niektóre są nawet rozwinięte.
    U nas jest jedynie partykuła przecząca:"nie". Gadana bez celu i sensu...
    Ta musiasia to tak trochę po afrykańsku... Chciałabym być Piotrusiową musiasią....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieliśmy do samo do niedawna. Nawet sprawdzałam ostatnio moje papiery, które pisałam do neurologopedki na drugą wizytę. Na niemal wszystkie pytania dotyczące mowy odpowiadałam tam NIE. Nie, nie nazywa ludzi z otoczenia. Nie, nie mówi żadnego czasownika. Nie, nie zna kolorów i kształtów. Nie, nie śpiewa. Itd. itd.

      Będziesz musiasią... może nie dziś, ale będziesz. :)

      Usuń
  3. Cudowny zasób słów:)Cieszymy razem z Wami:)Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  4. Musiasia wymiata:P

    Buziooolki:*

    OdpowiedzUsuń